O nas

Stowarzyszenie Pomocy Osobom Przewlekle Chorym IGNIS z siedzibą w Różewie, woj. zachodniopomorskie realizuje swoje cele statutowe na wielu płaszczyznach. Jedną z nich było utworzenie Gabinetu fizjoterapii IGNIS, który powstał w maju 2020 r. w Pile. Ideą była chęć udzielania pomocy osobom, zmagającym się z dolegliwościami bólowymi, zaburzeniami neurologicznymi, dysfunkcjami ruchowymi itp. Z doświadczenia wiemy, iż dobrze dobrane ćwiczenia wraz z fizykoterapią, kinesio tapingiem czy masażem mogą zredukować ból różnego pochodzenia u pacjentów. W ofercie gabinetu znaleźć można zabiegi z zakresu fizykoterapii:

• magnetoterapia,
  • laseroterapia,
  • elektroterapia,
  • krioterapia miejscowa w postaci okładów,
  • lampa sollux,
  • ultradźwięki,
  • plastry borowinowe,

oraz indywidualne ćwiczenia, dobrane do potrzeb pacjenta, kinesio taping czy masaże lecznicze:

• masaż klasyczny,
  • masaż tkanek głębokich,
  • drenaż limfatyczny manualny,
  • masaż pneumatyczno-uciskowy BOA na kończynę górną,
  • masaż bańką chińską,
  • masaż relaksacyjny,
  • masaż gorącymi kamieniami.

Naszymi pacjentami są osoby w różnym przedziale wiekowym od dzieci do osób w wieku starczym, które zmagają się z dolegliwościami bólowymi kręgosłupa i stawów, z kontuzjami, po wypadkach, ze schorzeniami neurologicznymi (np. udary), po zabiegach ortopedycznych (np.: endoprotezy, artroskopia), ze zmianami zwyrodnieniowymi, z wadami postawy, po mastektomii i.in.

W naszym gabinecie przyjmuje również:

Pedagog specjalny, który zajmuje się:

• terapią dzieci z autyzmem,
  • terapią pedagogiczną.

Logopeda i Neurologopeda, który zajmuje się:

• terapią integracji sensorycznej,
  • terapią miofunkcjonalną,
  • terapią ręki,
  • terapią TUS(Trening Umiejętności Społecznych) dla dzieci i osób dorosłych,
  • treningiem funkcji poznawczych dla dzieci,
  • terapią zaburzeń mowy u dorosłych i dzieci(afazja, dyzartia, ORM(Opóźniony Rozwój Mowy), zaburzenia mowy w wyniku udaru, przebiegu choroby Alzheimera i innych schorzeń układu nerwowego).